Regulamin Platformy wszystko.pl
Niniejszy regulamin zwany dalej „Regulaminem” określa zasady działania i korzystania z Platformy wszystko.pl, której Operatorem jest Wszystko.pl Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 29A, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000242000, NIP 9512161113. Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 3.630.000 zł.
Niniejszy Regulamin dzieli się na dwie części:
Część I – Regulamin Platformy dla Kupującego
Część II – Regulamin Platformy dla Sprzedającego
CZĘŚĆ I – Regulamin dla Kupującego
Regulamin określa zasady działania i korzystania z Platformy przez Kupujących.
Artykuł 1. Definicje
Użyte w Regulaminie określenia należy rozumieć jak podano poniżej:
- Operator – Wszystko.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 29A, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000242000, NIP 9512161113. Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 3.630.000 zł.
- Platforma wszystko.pl (Platforma) – internetowa platforma handlowa prowadzona przez Operatora dostępna w domenie wszystko.pl.
- Użytkownik – osoba, która uzyskała dostęp do usług Platformy wszystko.pl.
- Sprzedający –Użytkownik będący podmiotem gospodarczym, posiadający polski NIP, oferujący sprzedaż i dostawę Towarów na terytorium RP.
- Kupujący – Użytkownik, który przyjął ofertę sprzedaży Towaru lub podjął działania zmierzające do nabycia Towaru w ramach Platformy wszystko.pl.
- Gość – niezalogowany Użytkownik korzystający z Platformy.
- Rejestracja – procedura zakładania Konta na Platformie.
- Konto – prowadzony dla zarejestrowanego Użytkownika przez Operatora zbiór zasobów, w którym są gromadzone dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Platformy. Konto tworzone jest dla wskazanego przez Użytkownika unikatowego adresu e-mail.
- Panel Sprzedawcy – wyodrębniona część Konta umożliwiająca prowadzenie sprzedaży Towarów. Aktywacja Panelu Sprzedawcy odbywa się po dokonaniu dodatkowej weryfikacji.
- Login – unikatowy adres mailowy, tj. jednorazowo podawany w procesie rejestracji, umożliwiający dostęp do Konta.
- Towar – rzecz będąca przedmiotem umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Platformy.
- Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, koszt i sposób dostawy, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy wszystko.pl
- Koszyk – funkcjonalność Platformy umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Użytkownika produktów do zakupu.
- Centrum Pomocy – informacje dotyczące Platformy dostępne na stronie internetowej pod adresem: https://pomoc.wszystko.pl.
- Partnerzy – podmioty trzecie, których usługi udostępnione zostały Użytkownikom w ramach Platformy, świadczone na odrębnych zasadach.
Artykuł 2. Postanowienia ogólne
- W celu skorzystania z usług Platformy Użytkownik musi spełnić wymagania techniczne wskazane
w Centrum Pomocy w zakładce Wymagania techniczne oraz uzyskać dostęp do usług Platformy. - Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z Usług świadczonych drogą elektroniczną przez Operatora i stanowi umowę pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem.
- W zależności od działań podejmowanych przez Użytkowników na Platformie wszystko.pl, Operator świadczy następujące Usługi:
- na rzecz Użytkowników w zakresie umożliwienia przeglądania ofert, zdjęć, reklam i innych treści udostępnianych na Platformie wszystko.pl – usługa ma charakter jednorazowy, począwszy od chwili wejścia na Platformę przez Użytkownika do momentu jej opuszczenia;
- na rzecz Kupującego w zakresie prowadzenia Konta – usługa jest świadczona przez czas nieokreślony, począwszy od zarejestrowania Konta do momentu rozwiązania umowy na prowadzenie Konta;
- na rzecz Kupującego nie posiadającego Konta w zakresie umożliwienia zawierania umów sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedającym – usługa ma charakter jednorazowy, począwszy od chwili przyjęcia Oferty Sprzedającego do momentu potwierdzenia nabycia Towaru.
Artykuł 3. Rejestracja
- W celu uzyskania dostępu do pełnej funkcjonalności Platformy wszystko.pl Kupujący powinien dokonać rejestracji, poprzez wypełnienie elektronicznego formularza rejestracyjnego dostępnego na Platformie, podanie wymaganych tam danych, w tym adres e-mail oraz hasło oraz akceptację niniejszego Regulaminu. Na podany podczas rejestracji adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierającą informacje o sposobie ukończenia rejestracji. Z chwilą ukończenia rejestracji dochodzi do utworzenia Konta.
- Po dokonaniu Rejestracji na Platformie i akceptacji niniejszego Regulaminu dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Operatorem a Kupującym na korzystanie z Platformy.
- Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Kupujący może w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, o której mowa w ust. 2 powyżej odstąpić od niej bez podania przyczyn. Pouczenie o prawie odstąpienia od umowy oraz wzór formularza, z którego Kupujący może skorzystać znajduje się w Centrum Pomocy. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Kupującemu, który skorzystał z usługi, w szczególności jeżeli przyjął ofertę sprzedaży Towaru.
- Kupującemu nie wolno udostępniać swojego Konta osobom nieupoważnionym, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. Kupujący zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Konto jest niezbywalne, nie można również przenosić uprawnień do Konta na inną osobę.
- Kupujący może posiadać więcej niż jedno Konto, jednakże nie może ich wykorzystywać do dokonywania jakichkolwiek czynności stanowiących naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
Artykuł 4. Obowiązki i uprawnienia Kupującego
- Kupujący zobowiązany jest do przestrzegania niniejszego Regulaminu i korzystania z Platformy zgodnie z jej przeznaczeniem oraz w szczególności nie może:
- podejmować działań sprzecznych z obowiązującymi przepisami prawa, dobrymi obyczajami, zasadami przyjętymi na Platformie,
- podejmować działań mających na celu naruszenie praw, dobrego imienia lub bezpieczeństwa innych Użytkowników Platformy, Operatora, Partnerów lub innych podmiotów trzecich,
- podejmować działań mających na celu naruszenie bezpieczeństwa lub zakłócenie działania Platformy, ingerować w jej działanie w celu nieuprawnionego modyfikowania treści i danych lub wywoływania błędów i przeciążeń Platformy,
- kopiować, powielać ani rozpowszechniać w jakikolwiek sposób Platformy i ponosi odpowiedzialność wobec Operatora za jakiekolwiek jej nieuprawnione rozpowszechnianie lub powielenie oraz za wynikłe z tego szkody poniesione przez Operatora,
- podawać nieprawdziwych, nieaktualnych danych lub danych osób niebędących stroną Transakcji, podszywać się pod osoby trzecie lub nadużywać swoich uprawnień
i pełnomocnictw, - nakłaniać Sprzedających do zbywania Towarów poza Platformą.
- Kupujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za podane przez siebie informacje, w szczególności błędne lub nieprawdziwe dane do transakcji, niewłaściwe informacje przewozowe lub inne dotyczące formy płatności/niewłaściwej zapłaty oraz konsekwencje tych działań i podania nieprawidłowych danych.
- Wszelkie treści zamieszczone na Platformie, w tym grafiki, kompozycja (tzw. layout), znaki towarowe, logotypy lub inne stanowią własność Operatora lub uprawnionych Użytkowników. Zabronione jest nieuprawnione korzystanie z ww. treści zamieszczonych na Platformie, a także innych praw własności intelektualnej, bez uprzedniej pisemnej zgody Operatora.
Artykuł 5. Dokonywanie Transakcji
- Operator zapewnia możliwość zawierania umów sprzedaży pomiędzy Kupującym
a Sprzedającym na zasadach opisanych w Regulaminie. Operator nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie odpowiada za ich warunki lub wykonanie. - Użytkownicy ponoszą całkowitą odpowiedzialność z tytułu zawartych między sobą Umów.
- W ramach działania Platformy Sprzedający publikują informacje o Towarach, które stanowią Oferty.
- Sprzedający w ramach Oferty publikują:
- opis, specyfikację i inne informacje o Towarze;
- zdjęcie Towaru;
- cenę Towaru;
- warunki płatności;
- informację o dostępnej ilości Towaru;
- informacje o przewidywanym terminie dostawy;
- sposoby i warunki dostawy;
- inne warunki umowy zawieranej z Kupującym m.in. informacje o prawie i sposobie odstąpienia od umowy, o sposobie reklamacji lub o udzielonej gwarancji (jeśli dotyczy).
- Sprzedający ponosi wyłączną odpowiedzialność za treść umieszczanych przez siebie informacji w Ofercie i przekazanych informacji na temat Towaru.
- Kupujący celem zakupu Towaru dokonuje jego wyboru poprzez dodanie Towaru do wirtualnego Koszyka lub poprzez wybranie opcji Kup Teraz.
- Po dokonaniu wyboru Towarów i wyboru formy płatności, Kupujący zobowiązany jest do wskazania pełnego i prawidłowego adresu do wysyłki, adresu e-mail oraz numeru telefonu, który do czasu dostawy nie może ulec zmianie.
- Zmiana adresu dostawy możliwa jest w wyjątkowych okolicznościach, po uzgodnieniu ze Sprzedającym lub bezpośrednio z realizującą wysyłkę firmą kurierską.
- Dokonanie przez Kupującego wyboru danego Towaru, uzupełnienie wymaganych danych
i potwierdzenie nabycia poprzez wybranie opcji „Kup i zapłać” stanowi przyjęcie oferty
i zawarcie umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedającym na warunkach określonych w tej ofercie, jak również obowiązujących przepisach prawa. - Realizacja dostawy Towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Z chwilą zawarcia umowy sprzedaży, Kupujący wyraża zgodę i upoważnia Operatora do przekazania Sprzedającemu informacji obejmujących dane niezbędne do realizacji umowy sprzedaży Towaru, tj.: imienia, nazwiska, adresu e-mail, adresu dostawy i numeru telefonu.
W przypadku, gdy Kupujący zażądał otrzymania faktury, wyraża on zgodę na przekazanie Sprzedającemu danych koniecznych do wystawienia faktury. - Dalsze czynności po zawarciu umowy przez Sprzedającego i Kupującego regulowane są przez odpowiednie przepisy.
- Kupujący ma możliwość wyboru sposobu dostawy Towaru i płatności z form udostępnionych przez Sprzedającego. Sprzedający może umożliwić płatność przy odbiorze Towaru, a także
w postaci elektronicznej z wykorzystaniem metod płatności udostępnionych przez instytucję płatniczą będącą Partnerem Operatora. - W przypadku wybrania przez Kupującego płatności w postaci elektronicznej, zostanie on przekierowany do strony internetowej wybranego dostawcy usług płatniczych umożliwiającego realizację takiej płatności.
- W przypadku problemów z realizacją zawartej umowy sprzedaży Kupujący powinien niezwłocznie zgłosić uwagi Operatorowi na adres mailowy pomoc@wszystko.pl zgodnie ze wskazówkami określonymi w Centrum Pomocy.
Artykuł 6. System opinii
- Operator umożliwia Kupującemu wystawianie opinii o Sprzedającym oraz wystawienie opinii o nabytym Towarze („opinie o produkcie”).
- Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty zawarcia umowy zakupu Towaru na Platformie (tj. od dnia złożenia zamówienia) może:
- wystawić opinię Sprzedającemu, u którego złożył zamówienie. Sprzedający, może odpowiedzieć na otrzymaną opinię.
- wystawić opinię o Towarze, który nabył.
- Kupujący ma możliwość edycji oraz usunięcia opinii w ciągu 60 dni od daty jej wystawienia. Usunięcie opinii nie blokuje możliwości ponownego jej wystawienia przez Kupującego, jeżeli nie upłynął czas na jej wystawienie od daty zawarcia umowy zakupu Towaru.
- Kupujący w swojej opinii o Sprzedającym może:
- określić „polecam” lub „nie polecam”
- ocenić czas realizacji zamówienia w skali od 1 do 6
- ocenić zgodność towaru z opisem w skali od 1 do 6
- ocenić obsługę w skali od 1 do 6.
- Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów oraz wskaźnik procentowy polecam/nie polecam przedstawione w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii oraz wskaźnik procentowy liczone są z danych z ostatnich 12 miesięcy. Sprzedający na zasadach określonych w Centrum Pomocy może uzyskać status Top Sprzedawca.
- Kupujący w swojej opinii o Towarze może ocenić Towar w skali od 1 do 6 oraz dodać komentarz. Ogólna ocena to średnia z wszystkich opinii z ostatnich 12 miesięcy dotyczących tego Towaru.
- Opinie, komentarze oraz odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich Użytkowników Platformy.
- Zamieszczane przez Kupujących opinie mogą być oceniane przez zalogowanych Użytkowników jako pomocne lub niepomocne poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w odniesieniu do danej opinii.
- Kupujący ponoszą odpowiedzialność za treści umieszczane w opiniach.
- Opinie powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Dodatkowo opinie nie mogą zawierać:
- wulgaryzmów, treści pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii itp.,
- danych osobowych Użytkowników lub innych osób,
- adresów stron internetowych niezwiązanych z wszystko.pl lub treści o charakterze reklamowym,
- informacji nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich.
- Operator nie ingeruje w zamieszczane opinie oraz odpowiedzi zastrzega sobie jednak prawo do wyłączenia widoczności danej opinii w przypadku, gdy dana opinia lub odpowiedź narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, została zamieszczona omyłkowo niewłaściwemu Użytkownikowi lub została zamieszczona do niewłaściwej transakcji bądź jej treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę.
- Poprzez umieszczenie opinii Kupujący wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z niej przez Operatora lub inne podmioty współpracujące z Operatorem.
Artykuł 7. Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacja Kupującego dotycząca usług świadczonych w ramach Platformy może zostać przesłana mailowo na adres reklamacje@wszystko.plz tytułem: „Reklamacja” bądź pisemnie na adres Operatora wskazany w nagłówku i określać:
- dane Kupującego, umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację (adres e-mail, numer telefonu);
- numer zamówienia (jeśli dotyczy);
- uwagi Kupującego odnośnie Usług;
- okoliczności uzasadniające reklamację Kupującego.
- Kupujący może złożyć reklamację w szczególności w przedmiocie:
- usunięcia lub zablokowania określonych treści opublikowanych przez Kupującego w ramach Platformy;
- zablokowania Konta lub zablokowania dostępu do określonych usług;
- kwestii technologicznych, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy;
- środków stosowanych przez Operatora lub jego zachowania, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy.
- Operator obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku konieczności uzupełnienia zgłoszenia reklamacji lub wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi przez Operatora, Operator przesyła mailowo, na adres mailowy, z którego wpłynęła reklamacja, informację o potrzebie uzupełnienia przez niego zgłoszenia lub wyjaśnienia tych okoliczności we wskazanym zakresie i terminie. Termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
- Reklamacje dotyczące usług udostępnionych przez Partnera powinny być zgłaszane bezpośrednio do odpowiedniego Partnera. W przypadku zgłoszenia reklamacji dotyczącej takich usług Operatorowi, Operator przekaże je do odpowiedniego Partnera.
- Kupujący będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej w Warszawie. Informacje o sposobie dostępu do ww. trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: uokik.gov.pl w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
- Kupujący będący konsumentem ma również możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu dochodzenia roszczeń w sporach dotyczących zobowiązań umownych wynikających
z internetowych umów sprzedaży lub umów o świadczenie usług, korzystając z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL”>https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Artykuł 8. Obowiązki i odpowiedzialność Operatora
- Operator dokłada najwyższych starań w celu zapewnienia prawidłowej i nieprzerwanej dostępności do Usług. Operator nie może jednak udzielić jakiejkolwiek gwarancji w tym zakresie i wskazuje, że Usługi mogą ulegać ograniczeniu lub zawieszeniu w celu przeprowadzenia prac naprawczych lub wprowadzenia nowych funkcjonalności. Operator będzie dążył do tego, by przeprowadzać takie prace w możliwie najmniej uciążliwy dla Użytkowników sposób.
- Operator nie odpowiada za szkody będące skutkiem przerw w dostępie do Internetu lub przerw w świadczeniu usług spowodowanych niewywiązaniem się ze zobowiązań przez osoby trzecie, w szczególności nie ponosi odpowiedzialności za działania Partnerów.
- Operator nie ponosi odpowiedzialności za działania lub zaniechania Użytkowników, jak również za treści zamieszczane na Platformie przez podmioty trzecie oraz za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie zawartych umów i dokonanych transakcji. Operator nie ponosi także odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Użytkowników, Partnerów oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu lub obowiązujących przepisów prawa.
- Operator nie odpowiada za wykonanie, jakość, bezpieczeństwo oraz legalność Towarów oferowanych w ramach Platformy.
- Operator nie ponosi także odpowiedzialności za prawdziwość i rzetelność danych podawanych przez Użytkowników, ani za wypłacalność lub zdolność Użytkowników do bycia podmiotem czynności prawnych.
- Operator odpowiada za podział środków pieniężnych wpływających od Kupujących w ramach transakcji i przekazuje informacje o tym podziale do Partnera będącego operatorem płatności, transfer środków pieniężnych realizowany jest przez wybranego Partnera świadczącego usługi płatnicze.
- W przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek naruszenia niniejszego Regulaminu, obowiązujących przepisów prawa lub dobrego imienia Operatora i wizerunku Platformy, Operator może podjąć działania mające na celu usunięcie zaistniałych naruszeń oraz zapobieganie ich powstaniu
w przyszłości. W szczególności Operator może zablokować niedozwolone treści, dochodzić swoich roszczeń i praw poprzez skierowanie sprawy na drogę odpowiedniego postępowania. - Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność za swoje działania w ramach platformy, w tym również ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Operatora i innych podmiotów.
Artykuł 9. Rozwiązanie Umowy
- Umowa (umowa zawarta pomiędzy Kupującym a Operatorem na prowadzenie Konta na Platformie) może zostać rozwiązana przez każdą ze stron poprzez przesłanie na adres Operatora oświadczenia o rozwiązaniu na piśmie, lub poprzez przesłanie oświadczenia na adres mailowy: administracja@wszystko.pl, a w przypadku Operatora na wskazany przez Kupującego podczas rejestracji adres e-mail.
- Rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni licząc od dnia przesłania oświadczenia o rozwiązaniu w przypadku braku zamówień w realizacji na Koncie lub od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia (tj. dostarczenia Kupującemu zamówionego Towaru). W przypadku posiadania zamówień w realizacji (tj. zamówień o statusie nowe, w realizacji lub wysłane) rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia.
- Od momentu rozpoczęcia biegu terminu wypowiedzenia do momentu definitywnego rozwiązania umowy konto Kupującego pozostaje zablokowane przez 60 dni i Kupujący nie ma do niego dostępu. W tym okresie Kupujący ma możliwość cofnięcia złożonego oświadczenia o rozwiązaniu umowy wówczas Konto zostaje odblokowane i nie dochodzi do rozwiązania umowy.
Artykuł 10. Zapisy Końcowe
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
- Operator może wprowadzać zmiany do Regulaminu. Informacje o zmianie regulaminu oraz dacie jego wejścia w życie Operator umieszcza na stronie internetowej https://regulamin.wszystko.pl/ oraz przesyła jego treść na adres e-mail przypisany do Konta. Regulamin będzie obowiązywał nie wcześniej niż po 14 dniach od momentu udostępnienia zmienionej treści Regulaminu.
- W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Kupujący powinien w terminie 14 dni od dnia udostępnienia na Platformie zmienionego Regulaminu, przesłać informację o braku akceptacji na adres: administracja@wszystko.pl, z tytułem: „Rozwiązanie Umowy”, w celu rozwiązania umowy z Operatorem. W takim przypadku stosuje się zasady określone w art. 9 niniejszego Regulaminu.
- Operator może skrócić powyższy termin wyłącznie jeśli zmiana ma charakter porządkowy, organizacyjny, techniczny lub redakcyjny i nie ma wpływu na zmianę uprawnień lub obowiązków Użytkownika.
- W razie uznania niektórych postanowień Regulaminu za nieważne lub niewiążące w orzeczeniu sądu lub innego uprawnionego organu, pozostałe postanowienia pozostają ważne.
- Prawem właściwym dla usług świadczonych przez Operatora w ramach Platformy, jest prawo polskie.
- Postanowienia Regulaminu w relacjach między Operatorem a Kupującym będącym konsumentem nie uchybiają obowiązującym przepisom prawa, których stosowania nie można wyłączyć, a które przyznają konsumentom szerszą ochronę.
- Wszystkie wprowadzane przez Użytkowników dane będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania przez Operatora danych osobowych i praw Użytkowników zawarte są w Polityce prywatności.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 października 2023 r.
CZĘŚĆ II – Regulamin dla Sprzedającego
Regulamin określa zasady działania i korzystania z Platformy przez Sprzedających.
Artykuł 1. Definicje
Użyte w Regulaminie terminy oznaczają:
- Operator – Wszystko.pl spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 29A, zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000242000, NIP 9512161113. Wysokość kapitału zakładowego Spółki wynosi 3.630.000 zł.
- Platforma wszystko.pl (Platforma) – internetowa platforma handlowa prowadzona przez Operatora dostępna w domenie wszystko.pl.
- Użytkownik – osoba która uzyskała dostęp do usług Platformy wszystko.pl.
- Sprzedający – Użytkownik będący podmiotem gospodarczym, posiadający polski NIP, oferujący sprzedaż i dostawę Towarów na terytorium RP.
- Kupujący – Użytkownik, który przyjął ofertę sprzedaży Towaru lub podjął działania zmierzające do nabycia Towaru w ramach Platformy wszystko.pl.
- Gość – niezalogowany Użytkownik korzystający z Platformy.
- Rejestracja – procedura zakładania Konta na Platformie.
- Konto – prowadzony dla zarejestrowanego Użytkownika przez Operatora zbiór zasobów, w którym są gromadzone dane Użytkownika oraz informacje o jego działaniach w ramach Platformy. Konto tworzone jest dla wskazanego przez Użytkownika unikatowego adresu e-mail.
- Panel Sprzedawcy – wyodrębniona część Konta umożliwiająca prowadzenie sprzedaży Towarów. Aktywacja Panelu Sprzedawcy odbywa się po dokonaniu dodatkowej weryfikacji.
- Login – unikatowy adres mailowy, tj. jednorazowo podawany w procesie rejestracji, umożliwiający dostęp do Konta.
- Towar – rzecz będąca przedmiotem umów sprzedaży zawieranych za pośrednictwem Platformy.
- Oferta – propozycja zawarcia umowy sprzedaży Towaru na warunkach określonych przez Sprzedającego, w szczególności zawierających cenę i opis oferowanego Towaru, koszt i sposób dostawy, przy wykorzystaniu i za pomocą funkcjonalności dostępnych w ramach Platformy wszystko.pl
- Koszyk – funkcjonalność Platformy umożliwiająca wyświetlenie wybranych przez Użytkownika produktów do zakupu.
- Centrum Pomocy – informacje dotyczące Platformy dostępne na stronie internetowej pod adresem https://pomoc.wszystko.pl.
- Partnerzy – podmioty trzecie, których usługi udostępnione zostały Użytkownikom w ramach Platformy, świadczone na odrębnych zasadach.
Artykuł 2. Postanowienia ogólne
- W celu skorzystania z usług Platformy Sprzedający musi spełnić wymagania techniczne wskazane w Centrum Pomocy w zakładce Wymagania techniczne.
- Sprzedający, w celu uzyskania dostępu do usług Platformy, w tym do możliwości oferowania Towarów, jest zobowiązany aktywować w ramach swojego Konta usługi dostępne dla Sprzedawcy. Szczegółowe informacje dotyczące aktywacji konta znajdują się w Centrum Pomocy w zakładce Konto.
- Po pozytywnej weryfikacji Sprzedający otrzymuje w ramach utworzonego Konta dostęp do Panelu Sprzedawcy.
- Konto zawiera wprowadzone przez Sprzedającego dane oraz historię jego działalności
w ramach tego Konta. - Operator może zablokować dostęp na czas określony lub nieokreślony do poszczególnych usług w ramach Platformy i określonego Konta w przypadku naruszania przez Sprzedającego postanowień Regulaminu lub/i obowiązujących przepisów prawa.
- O zablokowaniu dostępu do określonych usług Operator powiadomi Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail), wskazując przyczyny zablokowania dostępu do Konta. Informacja o zablokowaniu będzie również dostępna w Panelu Sprzedawcy.
Artykuł 3. Obowiązki i odpowiedzialność Sprzedającego
- Sprzedający zobowiązany jest do korzystania z Platformy zgodnie z jej przeznaczeniem,
w granicach prawa i dobrych obyczajów, z poszanowaniem praw i dóbr innych osób.
W szczególności Sprzedający zobowiązany jest do:- korzystania z Platformy zgodnie z prawem, Regulaminem, dobrymi obyczajami oraz powszechnie przyjętymi zasadami korzystania z sieci Internet,
- nienaruszania prawa innych Użytkowników, Operatora lub osób trzecich, w szczególności poprzez podawanie nieprawdziwych danych, podszywanie się pod inne podmioty lub nadużycie posiadanych uprawnień,
- nieoferowania do sprzedaży Towarów, których sprzedaż jest niedozwolona,
- wywiązywania się z umów zawartych za pośrednictwem Platformy,
- powstrzymania się od bezpośredniego lub pośredniego ingerowania w system teleinformatyczny Operatora w celu nieuprawnionego modyfikowania danych, powodowania dysfunkcji lub przeciążenia systemów teleinformatycznych,
- nie zawierania pozornych umów sprzedaży bądź wykonywania innych działań
w porozumieniu z innymi Użytkownikami, mającymi faktycznie inny cel niż prawidłowe wykonanie umowy sprzedaży, - powstrzymania się od nakłaniania Kupujących do finalizowania procesu zakupowego poza Platformą,
- przestrzegania i stosowania się do wytycznych i zasad określonych w Centrum Pomocy.
- Zabronione jest nieuprawnione wykorzystywanie nazwy, oznaczeń, elementów graficznych
(w tym logo), układu i kompozycji stron internetowych Platformy (tzw. layout), treści zamieszczonych w Platformie przez inne osoby, a także naruszania praw własności intelektualnej w inny sposób, bez wyraźnej, pisemnej zgody Operatora. W szczególności zabronione jest korzystanie z nazwy oraz logo wszystko.pl do celów oznaczania nazwy Sprzedającego lub Towarów. - Sprzedający zobowiązany jest do niezwłocznego aktualizowania danych w przypadku jakichkolwiek ich zmian. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za skutki podania bądź utrzymywania danych niepełnych, nieaktualnych bądź nieprawdziwych.
- Zabronione jest wykorzystywanie domen internetowych w nazwie sklepu Użytkownika, które powodowałoby przekierowanie do stron internetowych innych niż w ramach wszystko.pl.
- Sprzedającemu nie wolno udostępniać swojego Konta osobom nieupoważnionym, w tym ujawniać hasła służącego dostępowi do Konta. Sprzedający zobowiązany jest zachować hasło do Konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Konto jest niezbywalne, nie można również przenosić uprawnień do Konta na inną osobę.
- Sprzedający może posiadać więcej niż jedno Konto, jednakże nie może ich wykorzystywać do dokonywania jakichkolwiek czynności stanowiących naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
- Sprzedający nie może korzystać ze swojego Konta w sposób niezgodny z charakterem
i przeznaczeniem usług świadczonych przez Operatora oraz w sposób zakłócający korzystanie z Platformy. - Zabronione jest dołączanie do wysyłanego Towaru lub dostarczanie w jakiejkolwiek innej formie treści zawierających informację o działalności prowadzonej poza Platformą (np. ulotek reklamujących sklep internetowy).
- Sprzedający jest zobowiązany do zapewnienia wykonania umowy sprzedaży, prawidłowej obsługi Kupujących oraz stosowania się w tym zakresie do wytycznych określonych w Centrum Pomocy.
- Sprzedający powinien prawidłowo dokumentować i rozliczać zawarte umowy sprzedaży.
- Sprzedający ponosi odpowiedzialność za swoje działania i zaniechania związane z korzystaniem z Platformy, w szczególności ponosi odpowiedzialność odszkodowawczą względem Operatora oraz innych podmiotów.
- Sprzedający ponosi pełną odpowiedzialność za publikowane Oferty oraz umieszczane w Ofercie treści. W szczególności Sprzedający zobowiązuje się, że wszelkie informacje publikowane w ramach Platformy, związane ze Sprzedającym, wystawieniem Towaru na sprzedaż bądź prezentowane w związku z dostawą Towarów lub w ramach komunikacji z Użytkownikami:
- są w pełni rzetelne i zgodne z prawem oraz uwzględniają informacje wymagane przepisami dotyczącymi ochrony konsumentów,
- nie naruszają praw innych Użytkowników, osób trzecich lub Operatora,
- nie zawierają jakichkolwiek bezprawnych lub niestosownych treści, w tym
w szczególności o charakterze wulgarnym, obscenicznym, pornograficznym, nawołującym do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii, - nie naruszają zasad publikacji ofert,
- nie wprowadzają w błąd co do właściwości Towaru i dotyczą wyłącznie wystawianego Towaru,
- nie zachęcają do zakupu Towaru poza Platformą, w tym nie zawierają reklam, treści ogłoszeniowych,
- nie zawierają oznaczeń domen internetowych bądź linków do stron internetowych innych niż w ramach Platformy oraz innych form promocji towarów i usług nieoferowanych w Platformie.
- Sprzedający w przypadku oferowania Towarów, które wymagają dodatkowych zezwoleń, koncesji, licencji itp. zobowiązany jest spełniać wszystkie wymagania wynikające z odpowiednich przepisów regulujących sprzedaż takich Towarów. Sprzedający zobowiązuje się do naprawienia szkody, jeśli wskutek oferowania przez Sprzedającego takich Towarów z naruszeniem przepisów regulujących ich sprzedaż na Platformie, Operator lub podmiot trzeci poniósł szkodę.
Artykuł 4. Zasady publikacji i przyjęcia Oferty
- W ramach Platformy Sprzedający ma możliwość publikowania informacji o Towarach. W celu uniknięcia wątpliwości, informacje te stanowią Oferty. Dokonanie przez Kupującego wyboru Towarów, sposobu dostawy i płatności oraz finalnie potwierdzenie ich nabycia stanowi przyjęcie Oferty i zawarcie umowy sprzedaży między Sprzedającym a Kupującym dotyczącym tego Towaru na warunkach określonych w Ofercie i przepisach obowiązującego prawa.
- Sprzedający wystawia Towar na sprzedaż (składa Ofertę) poprzez metody udostępnione przez Platformę z uwzględnieniem zasad wystawiania Ofert znajdujących się w Centrum Pomocy, w szczególności Sprzedający zobowiązany jest wystawiać Oferty we właściwych kategoriach.
- Operator zastrzega możliwość zablokowania Oferty, która została wystawiona w niewłaściwej kategorii lub z naruszeniem pozostałych zasad wystawiania Ofert.
- Sprzedający w przypadku oferowania Towarów, będących wyrobami medycznymi zobowiązany jest prawidłowo oznaczać ofertę parametrem „wyrób medyczny – TAK/NIE”. Sprzedający zobowiązany jest do przestrzegania przepisów prawa dotyczących oferowania ww. Towarów. Sprzedający zobowiązuje się do naprawienia szkody, jeśli wskutek nieprawidłowego oferowania przez Sprzedającego ww. Towarów na Platformie Operator poniósł szkodę.
- Informacje związane z wystawianą Ofertą, opublikowane przez Sprzedającego na Platformie, mogą być ponadto publikowane przez Operatora w celach promocyjnych lub marketingowych m.in. w serwisach społecznościowych (np. Facebook, Instagram).
- Sprzedający udziela Operatorowi niewyłącznej, nieograniczonej terytorialnie i nieodpłatnej licencji na wprowadzanie do pamięci komputera, utrwalanie, zwielokrotnianie
i rozpowszechnianie całości lub dowolnego fragmentu publikacji, treści i zdjęć zamieszczonych na Platformie, w tym Oferty, w celu jego wyświetlania w ramach usług świadczonych na Platformie oraz w celach marketingowych lub promocyjnych. Udzielenie licencji jest konieczne dla pełnego korzystania z Platformy oraz doprowadzenia do zwiększenia szans sprzedaży Towaru. - Sprzedający oświadcza, że jest uprawniony do udzielenia wskazanych powyżej praw i nie narusza w ten sposób praw osób trzecich. Sprzedający zwolni Operatora oraz podmioty, którym Operator udzieli dalszych zgód na korzystanie z ww. praw, z wszelkiej odpowiedzialności wynikającej z korzystania z treści zamieszczonych na Platformie.
Artykuł 5. Umowa sprzedaży Towaru
- Operator umożliwia Sprzedającemu zawieranie umów sprzedaży Towarów na zasadach opisanych w niniejszym Regulaminie. Operator nie jest stroną umów zawieranych pomiędzy Użytkownikami i nie ponosi odpowiedzialności za treść i wykonanie umowy sprzedaży danego Towaru.
- Z chwilą przyjęcia Oferty przez Kupującego tj. zatwierdzenia nabycia Towarów dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Sprzedającym a Kupującym. Sprzedający zobowiązany jest do wykonania tak zawartej umowy zgodnie z przepisami prawa.
- Po zawarciu umowy przez Sprzedającego i Kupującego, który przyjął Ofertę, zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa, które Sprzedający zobowiązuje się przestrzegać. W szczególności Sprzedający zobowiązuje się przestrzegać przepisy prawa konsumentów i wynikające z nich uprawnienia w postaci prawa do składania reklamacji związanych z niezgodnością Towaru
z umową sprzedaży oraz prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość i zwrotu Towaru. - Kupujący, który przyjmuje Ofertę, ma możliwość wyboru sposobu dostawy oraz sposobu płatności z form udostępnionych na Platformie. Sprzedający może umożliwić płatność przy odbiorze Towaru, a także w postaci elektronicznej z wykorzystaniem sposobów płatności udostępnionych w Platformie.
- Transfer środków pieniężnych odbywa się na odrębnych zasadach, określonych przez wybranego Partnera świadczącego usługi płatnicze.
Artykuł 6. System opinii
- Operator umożliwia Kupującemu wystawianie opinii o Sprzedającym oraz wystawienie opinii o nabytym Towarze („opinia o produkcie”).
- Kupujący, w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty zawarcia umowy zakupu Towaru na Platformie (tj. od dnia złożenia zamówienia) może:
- wystawić opinię Sprzedającemu, u którego złożył zamówienie.
- wystawić opinię o Towarze, który nabył.
- Kupujący ma możliwość edycji oraz usunięcia jej w ciągu 60 dni od daty wystawienia opinii. Usunięcie opinii nie blokuje możliwości ponownego jej wystawienia przez Kupującego, jeżeli nie upłynął czas na jej wystawienie od daty zawarcie umowy.
- Kupujący w swojej opinii może:
- określić „polecam” lub „nie polecam”
- ocenić czas realizacji zamówienia w skali od 1 do 6
- ocenić zgodność towaru z opisem w skali od 1 do 6
- ocenić obsługę w skali od 1 do 6.
- Ogólna ocena to średnia z opinii z powyższych kryteriów oraz wskaźnik procentowy polecam/nie polecam przedstawione w formie liczbowej oraz graficznej. Średnia z opinii oraz wskaźnik procentowy liczone są z danych z ostatnich 12 miesięcy. Sprzedający na zasadach określonych w Centrum Pomocy może uzyskać status Top Sprzedawca.
- Kupujący w swojej opinii o Towarze może ocenić Towar w skali od 1 do 6 oraz dodać komentarz. Ogólna ocena to średnia z wszystkich opinii z ostatnich 12 miesięcy dotyczących tego Towaru.
- Na zasadach określonych w Centrum Pomocy Operator może podjąć decyzję o zablokowaniu na czas określony lub nieokreślony Konta w przypadku, gdy jakość sprzedaży (tj. słaba jakość ocen oraz obsługi) danego Sprzedającego będzie utrzymywać się na niskim poziomie.
- Opinie, komentarze oraz odpowiedzi są informacjami jawnymi, dostępnymi dla wszystkich Użytkowników Platformy.
- Zamieszczane przez Kupujących opinie mogą być oceniane przez zalogowanych Użytkowników jako pomocne lub niepomocne poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w odniesieniu do danej opinii.
- Sprzedający ma możliwość odpowiedzi na wystawioną opinię o Sprzedającym z komentarzem, ale nie może odnieść się do opinii, przy której Kupujący nie dodał żadnego komentarza. Sprzedający ma możliwość wpisania odpowiedzi w dowolnym momencie (nieograniczonym czasowo), może ją również edytować.
- Sprzedający ponoszą odpowiedzialność za treści umieszczane w odpowiedziach na opinie.
- Odpowiedzi na opinię powinny być zgodne z rzeczywistym przebiegiem transakcji. Dodatkowo nie mogą zawierać:
- wulgaryzmów, treści pornograficznych lub nawołujących do szerzenia nienawiści, rasizmu, ksenofobii itp.,
- danych osobowych Użytkowników lub innych osób,
- adresów stron internetowych niezwiązanych z wszystko.pl lub treści o charakterze reklamowym,
- informacji nieprawdziwych lub naruszających prawa osób trzecich.
- Operator nie ingeruje w zamieszczane opinie oraz odpowiedzi, zastrzega sobie jednak prawo do wyłączenia widoczności danej opinii w przypadku, gdy dana opinia lub odpowiedź narusza postanowienia niniejszego Regulaminu, została zamieszczona omyłkowo niewłaściwemu Użytkownikowi lub została zamieszczona do niewłaściwej transakcji bądź jej treść jednoznacznie wskazuje na pomyłkę.
- Poprzez umieszczenie odpowiedzi Sprzedający wyraża zgodę na nieodpłatne korzystanie z niej przez Operatora lub inne podmioty współpracujące z Operatorem.
Artykuł 7. Płatności
- Usługi świadczone w ramach Platformy mogą być odpłatne dla Sprzedającego. Szczegóły dotyczące zasad płatności, wysokość opłat i prowizji, są określone w aktualnym Cenniku dostępnym pod adresem: https://pomoc.wszystko.pl/dla-sprzedajacych/finanse/oplaty-i-prowizje/oplaty-i-prowizje-na-wszystko-pl/.
- Operator zastrzega sobie prawo zmian Cennika na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Artykuł 8. Obowiązki i odpowiedzialność Operatora
- Operator udostępnia Platformę, umożliwiając Użytkownikom zawieranie umów sprzedaży Towaru, jednakże nie ponosi odpowiedzialności za zachowania Użytkowników w ramach Platformy ani za niewykonanie bądź nienależyte wykonanie przez nich umów zawartych w ramach Transakcji, jak również nie ponosi odpowiedzialności za następstwa działań podjętych przez Użytkowników oraz osoby trzecie, a stanowiących naruszenie postanowień Regulaminu. W szczególności Operator nie ponosi odpowiedzialności za niezawarcie bądź nieważność zawartych umów między Użytkownikami, będących wynikiem działania bądź zaniechania Użytkowników. Operator nie uczestniczy oraz nie pośredniczy w ewentualnych sporach pomiędzy Użytkownikami. Wszelkie spory strony rozstrzygają indywidualnie między sobą.
- Operator nie odpowiada za prawdziwość i rzetelność informacji podawanych przez Użytkowników ani zdolność Użytkowników do bycia podmiotem czynności prawnych.
- Operator nie weryfikuje Towarów oferowanych w ramach Platformy jednakże posiada możliwość zablokowania Oferty, jeżeli czynności związane z wystawieniem danego Towaru na sprzedaż naruszają przepisy, postanowienia Regulaminu lub są niezgodne z zasadami publikacji Ofert zamieszczonymi w Centrum Pomocy. Sprzedający w takim przypadku powinien skontaktować się z Operatorem w celu wyjaśnienia sytuacji.
- W sytuacji, gdy działania Sprzedającego naruszają postanowienia Regulaminu, przepisy obowiązującego prawa, dobre obyczaje bądź prawa innych Użytkowników lub osób trzecich (lub w przypadku uzasadnionego podejrzenia takiego działania) bądź, w uzasadnionych przypadkach, gdy Konto lub działalność Sprzedającego w ramach Platformy wymaga dodatkowej weryfikacji danych, Operator może:
- Zablokować na czas określony lub nieokreślony Konto;
- Zablokować ofertę;
- Uzależnić korzystanie z Platformy od potwierdzenia przez Sprzedającego jego wiarygodności.
- Zlecić Partnerowi będącemu operatorem płatności blokadę konta, powiązanego z kontem Sprzedającego na wszystko.pl.
- Odpowiedzialność Operatora z tytułu korzystania z Platformy oraz utraconych korzyści, rękojmi jest wyłączona.
- Operator odpowiada za podział środków pieniężnych wpływających od Kupujących w ramach transakcji i przekazuje informacje o tym podziale do Partnera będącego operatorem płatności, transfer środków pieniężnych realizowany jest przez wybranego Partnera świadczącego usługi płatnicze.
- Operator Platformy dokłada należytych starań, aby zapewnić nieprzerwane działanie Platformy. Operator celem zapewnienia wysokiej jakości i sprawności funkcjonowania Platformy zastrzega możliwość przerw w funkcjonowaniu Platformy. W tym czasie korzystanie z Platformy może być ograniczone lub niemożliwe.
Artykuł 9. Zasady zawarcia i rozwiązania umowy na korzystanie z Platformy
- Zawarcie pomiędzy Operatorem a Sprzedającym umowy na korzystanie z Platformy następuje po dokonaniu Rejestracji na Platformie i akceptacji niniejszego Regulaminu.
- Umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony.
- Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron w każdym czasie poprzez złożenie oświadczenia na piśmie na adres Operatora bądź poprzez przesłanie żądania usunięcia konta na adres e-mail administracja@wszystko.pl, a w przypadku Operatora na wskazany przez Sprzedającego podczas rejestracji adres e-mail.
- Rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni licząc od dnia otrzymania oświadczenia o rozwiązaniu w przypadku braku zamówień w realizacji na Koncie lub od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia (tj. dostarczenia Kupującemu zamówionego Towaru). W przypadku posiadania zamówień w realizacji (tj. zamówień o statusie nowe, w realizacji lub wysłane) lub/i posiadania aktywnych ofert rozwiązanie umowy odnosi skutek najwcześniej po upływie 60 dni od dnia zrealizowania ostatniego zamówienia oraz zakończenia wszystkich aktywnych ofert.
- Od momentu rozpoczęcia biegu terminu wypowiedzenia do momentu definitywnego rozwiązania umowy Konto Sprzedającego pozostaje zablokowane przez 60 dni i Sprzedający nie ma do niego dostępu. W tym okresie Sprzedający ma możliwość cofnięcia złożonego oświadczenia o rozwiązaniu umowy wówczas Konto zostaje odblokowane i nie dochodzi do rozwiązania umowy.
Artykuł 10. Postępowanie reklamacyjne
- Sprzedający może złożyć reklamację na usługi świadczone przez Operatora w ramach Platformy. Sprzedający może złożyć reklamację w szczególności w przedmiocie:
- usunięcia lub zablokowania określonych treści opublikowanych przez Sprzedającego w ramach Platformy;
- zablokowania Konta lub zablokowania dostępu do określonych usług;
- kwestii technologicznych, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy;
- środków stosowanych przez Operatora lub jego zachowania, które wiążą się bezpośrednio ze świadczeniem usług w ramach Platformy.
- Reklamacja może zostać złożona na adres e-mail reklamacje@wszystko.pl z tytułem: „Reklamacja” lub w formie pisemnej na adres Operatora wskazany w nagłówku i określać:
- dane Sprzedającego, umożliwiające kontakt z nim oraz jego identyfikację (adres e-mail, numer telefonu);
- numer zamówienia (jeśli dotyczy);
- uwagi Sprzedającego odnośnie Usług;
- okoliczności uzasadniające reklamację Sprzedającego.
- Operator obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku konieczności uzupełnienia zgłoszenia reklamacji lub wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi przez Operatora, Operator przesyła mailowo, na adres mailowy, z którego wpłynęła reklamacja, informację o potrzebie uzupełnienia przez niego zgłoszenia lub wyjaśnienia tych okoliczności we wskazanym zakresie i terminie. Termin 14 dni biegnie wówczas od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
- Reklamacje dotyczące usług udostępnionych przez Partnera powinny być zgłaszane bezpośrednio do odpowiedniego Partnera. W przypadku zgłoszenia reklamacji dotyczącej takich usług Operatorowi, Operator przekaże je do odpowiedniego Partnera.
Artykuł 11. Postanowienia końcowe
- Operator jest uprawniony do zmiany Regulaminu oraz Cennika.
- Zmiana Regulaminu lub Cennika staje się skuteczna w terminie wskazanym przez Operatora, który nie może być krótszy niż 14 dni od momentu udostępnienia na Platformie zmienionej treści Regulaminu lub Cennika. Sprzedający zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu lub Cennika w drodze poczty elektronicznej na podany przez niego przy rejestracji adres e-mail.
- W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu, Sprzedający powinien w terminie 14 dni od dnia udostępnienia na Platformie zmienionego Regulaminu, przesłać informację o braku akceptacji na adres: administracja@wszystko.pl, z tytułem: „Rozwiązanie Umowy”, w celu rozwiązania umowy z Operatorem. W takim przypadku stosuje się zasady określone w 9 ust. 4 i 5 niniejszego Regulaminu.
- Operator może wprowadzić zmianę Regulaminu bez zachowania 14 dniowego terminu, o którym mowa powyżej, w tym ze skutkiem natychmiastowym, w następujących przypadkach:
- a) na Operatora zostały nałożone obowiązki prawne lub regulacyjne, które uniemożliwiają dotrzymanie 14 dniowego terminu;
- b) jeśli zmiana ma charakter porządkowy, organizacyjny, techniczny lub redakcyjny i nie ma wpływu na zmianę uprawnień lub obowiązków Użytkownika.
- W razie uznania niektórych postanowień Regulaminu za nieważne lub niewiążące w orzeczeniu sądu lub innego uprawnionego organu, pozostałe postanowienia pozostają ważne.
- Prawem właściwym dla usług świadczonych przez Operatora w ramach Platformy, jest prawo polskie.
- Wszystkie wprowadzane przez Użytkowników dane będą przechowywane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. Szczegółowe informacje dotyczące zasad przetwarzania przez Operatora danych osobowych
i praw Użytkowników zawarte są w Polityce prywatności - Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 26 października 2023 r.